Forskarkick-off

21 forskare och lärare från Företagsekonomiska institutionen och Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap deltog i CGHRM:s första forskarkick-off. Syftet var att träffas för att berätta om centrets verksamhet och inriktning men också att låta deltagarna beskriva sina pågående forskningsprojekt och forskningsinriktningar.

Kick-offen bidrog till att fler forskare och lärare fick en bättre bild av centrets verksamhet och roll, och vilka möjligheter man som forskare har att medverka i centrets verksamhet.

Nya grupper och konstellationer av forskare inom det globala HRM-området träffades och nya idéer uppkom kring möjliga framtida forskningsområden, med utgångspunkt i tidigare definierade utmaningar för företag och offentliga organisationer med perspektivet global HRM.